O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Ce au in comun dietele de slabit la moda

Stii ca nu suntem adeptii dietelor, insa lumea le prefera. Am stat astfel si am analizat cele mai utilizate diete la moda si am ajuns la o concluzie surprinzatoare: exista cel putin 5 principii sanatoase, comune tuturor dietelor!

 

De ce sunt populare dietele?

Foarte multi oameni vor sa slabeasca si vor sa o faca intr-un mod cat mai simplu si cat mai usor. Cei mai multi NU sunt dispusi sa depuna efortul unei schimbari a stilului de viata, cu cele mai bune rezultate pe termen lung. Majoritatea isi doresc un efort de scurta durata, cu rezultate cat mai bune, dar apoi tot ei sunt cei care mira ca dupa slabire apare efectul YOYO, cu o ingrasare si mai accentuata.
Astfel diverse tipuri de diete circula pe internet si devin virale pe retelele de socializare promitand exact ceea ce ne dorim: slabim mult, fara efort.
Asadar promisiunea unei slabiri rapide si de durata ii face pe multi să adopte diverse tipuri de diete, unele chiar drastice, fara sa tina cont de urmarile pe termen lung ale acestora.
Nu spunem ca toate dietele sunt rele. De fapt dieta vine din limba greaca, de la dietos, care inseamna stil de viata. Ceea ce ar fi cu adevarat benefic, ar fi adoptarea unui stil de viata sanatos care vine la pachet cu normalizarea greutatii…..dar care insa necesita efort si consecventa 😒

 

Ce vreau de la o dieta?

Intrebarea ramane de fapt care e scopul meu: sa slabesc repede indiferent de consecinte sau sa fiu sanatos pe termen lung, impreuna cu o greutate optima.
Raspunsul pare evident, desi majoritatea sunt tentati sa aleaga, in prima faza, prima varianta.
Cand suntem tineri vrem sa aratam perfect si sa impresionam… Iar mai apoi nu ne mai intereseaza sanatatea deloc, alte aspecte devin prioritare si pe noi ne lasam ultimii: copiii, ratele la banca, stresul de la job… Si ne intrebam: eu unde mai sunt? …chiar nu poate fi un echilibru, o cale de mijloc in care sa mai contam si noi !?!
Ba da, si tocmai de aceea am gasit cei 5 numitori comuni ai tuturor dietelor si care iti vor da rezultatele optime pe termen lung.
Intre aceste 2 extreme, ale determinarii maxime si a nepasarii exist ao cale de mijloc!

Care sunt cele mai populare diete la moda?

Dietele sunt multe si probabil ca nu le-am cuprins pe toate, insa cu siguranta le-am cuprins pe cele mai importante.
Am studiat cele mai populare diete, respectiv dietele cele mai folosite astazi si am ajuns la concluzia ca toate au în comun cinci principii care sunt sanatoase indiferent de ceea ce faci în rest.

 

Ce ce diete am comparat:

  • dieta Vegana,

  • dieta raw-vegana,

  • dieta ketogenica,

  • dieta paleo,

  • dieta disociata,

  • dieta Atkins,

  • dieta alcalina,

  • dieta macrobiotica,

  • dieta mediteraneana,

  • dieta low carb,

  • dieta flexitariana,

  • dieta fara gluten

Nu o sa intru in detalii pentru ca ne-am lungi prea mult, poti gasi informatii despre aceste diete cu usurinta.

 

Ce au insa, in comun si sanatos aceste diete?

Care sunt 5+1 principii comune dietelor de slabit?

Cinci aspecte importante si cinci piloni ai sanatatii pot fi concluzionati din aceste diete. Respecta doar acestei cinci principii comune celor mai populare diete si sanatatea ta va avea de castigat.

1. Nu consuma zahar si aditivi alimentari (E-uri)

Toate dietele se bazeaza pe alimente simple, integrale, cat mai putin procesate si cat mai putin aditivate. Zaharul si majoritatea aditivilor alimentari creeaza dependenta si cresc pofta de mancare, astfel e logic ca excluderea acestora duce la reducerea greutatii.

 

2. Combina corect alimentele

Dietele la moda se bazeaza pe combinatii simple sau pe cat mai putine alimente mancate la o masa. Nu se combina amidonoase cu proteine si nici fructe la sfarsitul mesei. Nu se mananca dulciuri la final de masa si nici 3 feluri de mancare. Mesele combinate corect, se digera optim, nu genereaza toxine si astfel duc la normalizarea greutatii!

 

3. Mese simple la ore regulate

Dietele propun un orar fix al meselor, orar care trebuie respectat cu sfintenie si care intr-adevar creeaza cadrul normalizarii greutatii. Un program de mese regulat duce la o digestie mai optima a alimentelor si este de fapt inversul haosului cu care multi sunt obisnuiti…

 

4. Fara carbohidrati simpli

Carbohidratii simpli sunt una din marile greseli pe care le facem si care este, poate, prima si cea mai mare cauza a ingrasarii: un covrig, un foietaj, o prajitura, o paine unsa cu unt sau cu crema de ciocolata, etc. Toate nu sunt altceva decat carbohidrati rafinati, simpli cu multe calorii si zero nutrienti. Ori corpul are nevoie de un raport echilibrat calorii vs nutrienti, nu de calorii goale.
Asadar faina alba, zaharul alb, tot ceea ce este alb si albit nu prea face parte din nici o dieta.
Simpla renuntare la aceste obicieuri duce la scaderea in greutate!

 

5. Fara grasimi nesanatoase

Grasimile prajite, margarina, grasimile trans si excesul de ulei de floarea soarelui duc la o ingrasare sigura si de durata. Eliminarea lor din alimentatie duce la o normalizare a greutatii!

Atat de simplu? Da si mai este bonus inca o concluzie:

 

+1. Creste aportul de alimente crude, fructe si legume

Majoritatea dietelor includ un aport semnificativ de alimente crude, alimente care vin cu un efect detoxifiant, regenerant si cu un aport de enzime de intinerire. Crescand aportul de alimente crude si respectand principiile de mai sus normalizarea greutatii este o consecinta fireasca.


Cum ti se pare, e greu? …

Nu e chiar usor, dar e mai usor si mai sigur pe termen lung!

Daca iti doresti un exemplu de meniu sanatos, poti proba aceasta varianta.


 

Am abordat acest articol strict din punctul de vedere al alimentatiei, cu siguranta ca sportul facut cu regularitate poate imbunatati rezultatele!


 

Iti doresc sa iti normalizezi greutatea cu intelepciune si cu o gandire in prespectiva!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *