O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Alimentatia cu efect antiinflamator

Crezi ca poate exista o alimentatie cu efect proinflamator sau din contra cu efect antiinflamator?

De cate ori se intampla sa avem dureri articulare primul nostru gand este sa luam antiinflamatoare! Poate avea si alimentatia un rol antiinflamator?

Ne-am gandit vreodata la acest aspect? Chiar poate alimentatia avea un rol extrem de important in vindecarea sau, viceversa, intretinerea durerilor si inflamatiilor?

Auzim de foarte putine ori ca cineva sa faca recomandari alimentare cand vine vorba de inflamatii sau de boli in general. Recomandarile se refera in general al „pilule” de diverse feluri.

Auzim la fel de rar recomandari alimentare la fel de rar cum auzim ca sanatatea se pierde din vina noastra sise repara tot cu efort din partea noastra.

Nici o sursa exterioara, nici medicul, nici farmacistul, nici o pastila magica nu este capabila sa ne vindece de nici o boala, doar noi putem sa ne vindecam. Doar noi, prin trecerea de la ignoranta la responsabilitate, de la lene la efort, de la nepasare la cumpatare putem sa ne vindecam de orice boala! A ne schimba alimentatia nu este usor dar efortul merita din plin!

Alimentatia reprezinta zilnic cel mai important aport extern pentru corpul nostru. „O pastilanu va putea niciodata substitui 1-2-3 kg de mancare si 2-3 litrii de lichide.

Alimentatia omului modern este in general una cu efect proinflamator: grasimile saturate, prajelile, sucurile acidulate, lactatele, carnea, toate reprezinta alimente cu efect proinflamator. Nu este astfel de mirare ca problemele inflamatorii sunt tot mai raspandite.

De fiecare data cand avem dureri articulare, reumatice sau chiar infectii respiratorii vom putea sa ne vindecam mai repede daca adoptam o alimentatie cu efect antiinflamator.

Putem pune aproape semnul egal intre alimente acido-formatoare si alimente pro-inflamatoare. Toate alimentele cau au sau genereaza un pH acid, au si un efect proinflamator.

Exemple de alimente proinflamatoare si explicatia acestui efect:

  • Omega 6: are un efect proinflamator pronuntat atunci cand este consumat in cantitati mari si in dezechilibru cu omega 3; raportul optim omega 3 : omega 6 este 3:1, la fel cum este prezent si in corpul uman. Consumand grasimi bogate in omega 6 (grasimi animale, ulei de floarea soarelui) dezechilibram acest raport si stimulam inflamatia.
  • Grasimile animale: sunt grasimi saturate si bogate in omega 6, ambele cu efect proinflamator
  • Grasimile hidrogenate: cum este margarina, nici macar nu poate fi numita aliment ci mai degraba sursa de toxine si inflamatii
  • Laptele: este un aliment care stimuleaza procesele inflamatorii si formarea de mucus; cazeina (proteina din lapte) este de asemenea proinflamatoare
  • Glutenul din cereale: are si el un efect proinflamator char si la persoanele fara intoleranta la gluten; datorita hibridarilor succesive cantitatea de gluten din cerealele actuale este foarte mare in comparatie cu variantele ancestrale iar excesul de gluten stimuleaza procesele inflamatorii
  • Prajelile: prin prajire se formeaza niste substante (acrilamidele) cu efect dovedit proinflamator si chiar procancerigen; in plus prin prajire uleiurile proinflamatorii (uleiul de floarea soarelui) se hidrogeneaza si devin si mai toxice iar cele bogate in omega 3, pierd proprietatea antiinflamatoare si devin si ele proinflamatorii
  • Zaharul: acest non-aliment, care prin efectul extrem de acidifiant asupra organismului stimuleaza procesele inflamatorii
  • Bauturile acidulate

Exemple de alimente antiinflamatoare:

  • Omega 3: este acidul gras esential cu cel mai intens efect antiinflamator; uleiurile vegetale cu un raport optim omega 3 : omega 6 sunt:
  • Clorofila: are efect recunoscut antiinflamator, antioxidant si alcalinizant, inhiba carcinogeneza si este un bun chelator (neutralizator) al metalelor grele (plumb, mercur, arsenic); alimente si superalimente bogate in clorofila sunt:
  • Fructele si legumele crude: prin continutul de enzime, vitamine si minerale organice dar si prin continutul de alte substante, acestea au efect antiinflamator si alcalinizant, neutralizand procesele inflamatorii
  • Fructele de padure: prin continutul ridicat de antioxidanti inhiba procesele inflamatorii si stimuleaza regenerarea organismului
  • Turmeric/curcuma: un alimente medicament tot mai cunoscut si tot mai folosit pentru efectul antiinflamator; turmericul este bogat in curcumin, o sustanta asupra careia s-au facut numeroase studii clinice si i s-a dovedit efectul antiinflamator
  • Varza, broccoli si cruciferele: au un continut bogat in anumiti compusi ai sulfului care au efect antiinflamator
  • Ceapa si usturoiul: pe langa multitudinea de efecte pozitive au si efect antiinflamator
  • Apa alcalina

Exemple de influenta antiinflamatoare a alimentatiei

Sa iti dau cateva exemple de cazuri concrete din experienta noastra, unde alimentatia a avut un rol covarsitor:

  1. Sportiv de performanta cu dureri articulare tot mai intense care incep sa ii influenteze capacitatea de antrenare si rezultatele sportive: simpla eliminare a uleiului de floarea soarelui si a grasimilor de origine animala din alimentatie si suplimentarea zilnica cu 15 ml de ulei de in presat la rece rezolva problema pro-inflamatoare
  2. Copil cu infectie respiratorie prelungita cu tuse care nu mai cedeaza: simpla eliminare temporara a lactatelor din alimentatie grabeste vindecare si reduce tusea, astfel ca dupa 3-4 zile infectia respiratorie si tusea dispar complet
  3. Femeie, 60 de ani, obeza cu dureri reumatice tot mai intense care ii ingreuneaza activitatile zilnice: schimbarea totala a alimentatiei reduce efectul antiinflamator, duce la pierderea in greutate si la recapatarea mobilitatii articulare iar durerile dispar

Poate iti vine greu sa crezi ca alimentatia poate avea un efect asa de puternic antiinflamator, insa acestea sunt cunoscute de peste 2000 de ani, de pe vremea cand Hipocrate spunea: „Hrana sa va fie medicament!”

De ce iarna durerile reumatice sunt mai intense?

Sunt mai multe explicatii:

  • frigul, schimbarile de vreme si de presiune atmosferica accentueaza procesele inflamatorii si reumatismul
  • se consuma mai putin sau deloc fructe si legume crude
  • se consuma multa carne si produse de origine animala

Este alimentatia VEGANA optima?

Mai multe studii si experienta noastra arata ca o alimentatie vegana ECHILBRATA vine si cu urmatoarele beneficii:

  • o mai buna mobilitate articulara
  • o mai buna elasticitate a ligamentelor
  • o mai buna rezistenta la efort
  • un risc mai mic de accidente la sportivi
  • o mai buna capacitate de regenerare a organismului

5 principii pentru a evita inflamatiile

Iata 5 principii scurte pentru a evita inflamatiile si bolile care decurg de aici:

  1. Asigura-te ca mai mult de 50% din alimentatia ta provine din fructe si legume crude si proaspete!
  2. Asigura-ti un aport suficient de fibre, consumand alimentele integrale
  3. Inlcude in alimentatia zilnica o sursa buna de omega 3!
  4. Evita produsele proinflamatoare!
  5. Bea apa alcalina!

Asadar alimentatia ta poate fi un medicament foarte eficient sau o otrava lenta! Tu ce alegi sa fie pentru tine?

Data viitoare cand vei avea o durere sau o inflamatie in corp gandeste-te ce sa schimbi si in alimentatia ta pentru a scapa rapid de durere!

Pentru o viata fara dureri,

Farm. Anca si Adrian Ienin

14 comentarii la “Alimentatia cu efect antiinflamator

  1. Pingback: Avocado: verde crud in miezul iernii! – Blogul Minunea Naturii

  2. Pingback: Daca ti-e pofta de ceva interzis, savureaza aceasta reteta cu orez negru! – Blogul Minunea Naturii

  3. Pingback: Bunicii si strabunicii nostri erau mai sanatosi? Afla secretul stramosesc… – Blogul Minunea Naturii

  4. Pingback: Paine alba si pufoasa sau neagra si sanatoasa? – Blogul Minunea Naturii

  5. Pingback: Paine alba si pufoasa sau paine neagra si sanatoasa? – Blogul Minunea Naturii

  6. Pingback: Infectiile urinare te supara prea des? Scapa de ele in mod natural! – Blogul Minunea Naturii

  7. Pingback: Copilul tau refuza fructele? Iata o reteta, potrivita pentru sezonul rece! – Blogul Minunea Naturii

  8. Pingback: Reclama – sufletul comertului sau capul rautatilor? Cereale gustoase si aratoase sau cerealele integrale si sanatoase! – Blogul Minunea Naturii

  9. Pingback: Cum sa am un somn odihnitor? Remedii simple si eficiente anti-insomnii! – Blogul Minunea Naturii

  10. Pingback: Dobandirea sanatatii in 5 pasi, prin 5 obiceiuri (live video) – Blogul Minunea Naturii

  11. Pingback: 5 aspecte importante pentru sanatatea ta (live video) – Blogul Minunea Naturii

  12. Pingback: De ce ma doare capul? Cauzele migrenelor si tratamente naturale - Blogul Minunea Naturii

  13. Pingback: Infectiile urinare te supara prea des? Scapa de ele in mod natural! - Blogul Minunea Naturii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *