O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Legitatea #163: Nu doar vegetarienii au nevoie de vitamina B12

Legitatea #163: Nu doar vegetarienii au nevoie de vitamina B12

Există un mit care spune că dacă ești vegetarian e nevoie să suplimentezi vitamina B12 deoarece aceasta se găsește preponderent în produse de origine animală.

Adevărul este că organismul uman nu poate sintetiza vitamina B12, ci doar anumite bacterii, astfel:

  • o floră intestinală saprofită suficient de numeroasă și sănătoasă poate sintetiza vitamina B12 de care avem nevoie
  • animalele care pasc iarbă (nu cele care mănâncă cereale în ferme) își iau vitamina B12 tot de la anumite bacterii care cresc la nivelul solului

Dar pentru că nici vegetarienii nu au o floră intestinală impecabilă și nici cei care consumă carne nu o găsesc pe cea din sursa corectă, majoritatea populației este în deficit de vitamina B12.

Cum se manifestă deficitul de vitamina B12?

  • oboseală și senzație de „lipsă de energie” de dimineața și somn care nu ne revigorează.
  • căderea părului și pielea palidă
  • hiperpigmentarea articulațiilor, vitiligo, stomatită (inflamația în colțurile buzelor)
  • tulburări de memorie, tulburări de concentrare, dezorientare, schimbări de dispoziție, simptome de depresie, „ceață mentală” – lipsă de claritate
  • neuropatie periferică – furnicături în picioare, mai rar în mâini, durere si tensiune la extremitatile inferioare, fibromialgie sau sindrom de oboseală cronică.
  • mai apare dificultate la efectuarea de activități fizice: lipsă de energie, dificultăți de respirație, 
  • anemie megaloblastică sau macrocitară (MCV ridicat în hemograma de la analiza de laborator)
  • niveluri crescute de homocisteină și risc de boli cardiovasculare sa accident vascular cerebral.

Practic deficiența de B12 provoacă leziuni ale fibrelor mielinice de la nivelul nervilor cranieni, spinali și periferici și de aici simptomele de afectare ale sistemului nervos. 

Observație: o valoare exagerat de mare a analizei de sânge de vitamina B12 poate fi semnul unei tumori aflate în organism. 

Cei ai de făcut in legatura cu vitamina B12?

În primul rând fă analiza de sânge a vitaminei B12 (care este aproape la fel de importantă ca și cea de vitamina D, deși prea puțină lume și-o face).

Dacă valoarea este prea mică sau la limita inferioară îți recomandăm suplimentarea de Vitamina B12.

Ca surse de vitamina B12 îți recomandăm:

  • suplimente cu vitamina B12, dar alege varianta de metil-cobalamină, nu cian-cobalamină
  • polenul crud este deasemenea o sursă de vitamina B12 și în plus este un superaliment cu multiple beneficii pentru sănătate
  • fulgii de drojdie inactivă, un potențiator de gust natural și deasemenea un superaliment bogat în nutrienți și aminoacizi, este o sursă bună de vitamina B12

 

Bucuroși să te știm sănătos,

Farm. Anca și Adrian Ienin

 

P.S. În legitatea de mâine, despre cum îți reglezi pofta de mâncare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *