O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Glutationul – cel mai important antioxidant al organismului (Legitatea #497)

Glutationul - cel mai important antioxidant al organismului (Legitatea #497)

Glutationul este, poate, cel mai important antioxidant al organismului uman.

El este de fapt un tripeptid compus din trei aminoacizi: acidul glutamina, cisteina și glicina. 

Ce înseamnă că glutationul este un antioxidant puternic? 

Înseamnă că joacă un rol crucial în protejarea celulelor și a organismului împotriva stresului oxidativ, adică împotriva îmbătrânirii, degradării și apariției cancerului. 

Efectele glutationului in sanatatea organismului

Pe lângă asta mai este implicat în detoxifierea organismului prin legarea și eliminarea substanțelor toxice, inclusiv metalele grele și alte substanțe chimice nocive. 

Mai apoi, Glutationul mar are un rol deosebit de important în protejarea ficatului împotriva daunelor cauzate de substanțele toxice. Ficatul utilizează glutationul pentru a detoxifia substanțele și pentru a le elimina din organism.

Pentru că tot mai multe studii arată importanța epigeneticii, adică a schimbării ADN-ului nostru în funcție de factorii de mediu, e important de știut că Glutationul ajută și aici. Glutationul ajută la menținerea integrității ADN-ului prin protejarea acestuia împotriva daunelor oxidative. O bună rezervă de glutationul este esențială pentru prevenirea mutațiilor genetice și a îmbătrânirii premature.

Este important să știi că nivelurile scăzute de glutation au fost asociate cu diverse afecțiuni, cum ar fi boli cardiace, diabet, boli neurodegenerative și diverse tipuri de cancer. 

Menținerea unui nivel adecvat de glutationul în organism este crucială pentru menținerea sănătății generale. 

Corpul produce Glutation, dar sinteza acestuia scade odată cu vârsta. Astfel este important să crești aportul odată cu vârsta.

Sparanghelul are unul dintre cele mai ridicate niveluri de Glutation din orice aliment.

Pe lângă sparanghel ar mai fi diverse alimente care fie conțin glutation, fie conțin precursori ai acestuia, făcând munca organismului de sinteză mult mai ușoară:

  • Legume crucifere: Broccoli, varza de Bruxelles, conopida și kale conțin cisteină, unul dintre aminoacizii esențiali pentru producerea glutationului.
  • Usturoiul și ceapa: Acestea conțin alicină, un compus care stimulează producția de glutation.
  • Fructe și nucile cu coajă lemnoasă: Merele, perele, prunele și nucile conțin cisteină și alte substanțe nutritive care pot susține sinteza de glutation.
  • Avocado: Avocado este o sursă excelentă de glutation în sine și conține și vitamina E, care poate stimula producția de glutation.
  • Spanac și alte legume cu frunze verzi: Acestea conțin nu numai cisteină, ci și acid alfa-lipoic, care poate contribui la regenerarea glutationului.

Desigur poți apela și la suplimente cu Glutation, dar alimentația rămâne fundația!

 

Bucuroși să te știm sănătos,

Farm. Anca și Adrian Ienin


Surse:

  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14988435/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10940579/
  • https://www.sciencedirect.com/topics/neuroscience/glutathione

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *