O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Astenia de primavara, 3 sfaturi esentiale

Astenia de primavara, de toamna si senzatiile de extenuare, au devenit afectiuni tot mai des intalnite cauzata de epuizarea organismului, stresul prelungit, alimentatia deficitara si de lipsa de nutrienti esentiali.

Vei afla din acest articol ce este cu adevarat ce astenia de primavara dar si cum o poti preveni sau trata.

Astenia este o asa zisa afectiune care apare de obicei odata cu schimbarea sezonului si este mai frecventa primavara deoarece venim din iarna, un sezon fara vegetatie, si teoretic cu mai putine resurse de vitamine si minerale naturale.

Astenia de primavare este practic o stare de oboseala mai accentuata decat de obicei, desi nu depunem un efort suplimentar. Efectele negative pot fi doar fizice insa se pot manifesta si in planurile mentale si emotionale ducand pana la simptome asemanatoare depresiei si anxietatii..

Cauzele asteniei de primavara

Cauzele astenie pot fi diverse, dar cele mai comune sunt

  • carentele de vitamine si/sau minerale cauzate de o alimentatie incompleta pe parcursul sezonului rece
  • dificultatile de adaptare la schimbarea sezonului
  • epuizarea rezervelor organismului
  • imbolnavirile (raceli/gripe) succesive din sezonul rece care au epuizat organismul
  • stresul prelungit

Simpomele si efectele asteniei

Aceste cauze pot duce la aparitia uneia sau mai multora dintre urmatoarele simptome:

  • senzatie de epuizare
  • senzatie de somn insuficient si dificultati de adormire
  • suparare sau tristete fara un motiv aparent
  • tendinta de a te enerva mai usoara
  • senzatie de apatie
  • lipsa poftei de mancare
  • lipsa poftei de viata
  • hipotensiune arteriala – in special la femei
  • lipsa apetitului sexual
  • dureri de cap si migrene
  • dureri de articulatii (la persoanele mai in varsta)
  • slabiciune musculara
  • fragilitatea unghiilor si caderea parului

3 sfaturi impotriva asteniei de primavara

Este adevarat ca de multe ori astenia, acest tip de oboseala, dispare treptat, pe masura ce ne adaptam la noul sezon, dar exista intotdeauna optiuni pentru a ajuta corpul nostru sa faca tranzitia mult mai rapid si de asemenea, pentru a preveni simptomele deranjante.

Asa cum ne repetam aproape in fiecare articol, una dintre cele mai simple si mai eficiente metode de a aduce starea de bine in orice anotimp si orice situatie este prin intermediul alimentatiei: un stil de viata sanatos si echilibrat ne asigura toti nutrientii de care avem nevoie si ne influenteaza pozitiv starea de spirit.

Dar dorim sa-ti oferim ceva mult mai concret, sfaturi pe care poti sa le aplici imediat:

1. Consuma cu prioritate fructe de padure si primele frunze care apar

  • consuma fructe de padure congelate pline de vitamine si minerale – acestea iti pot asigura rezervele de care ai nevoie pana primavara tarziu cand apar noile fructe
  • consuma verdeturi, incepand cu primele care apar: leurda, ceapa, salata, urzica, patrunjel, marar, etc. – acestea sunt bogate in clorofila care reface anemia si vin cu un plus de enzime si vitamine vii
  • consuma germeni si vlastari
  • pe parcursul iernii poti lua suplimente de spirulina sau chlorella pentru continutul de clorofila si nu numai
  • respecta regula de aur: „nici o masa fara cruditati”

2. Fa plimbari sau alergari in aer liber

  • Fa plimbari afara, zilnic sau cat mai des, astfel incat corpul tau sa fie mereu adaptat temperaturii de afara, sa-i creasca adaptabilitatea si rezistenta.
  • Practicarea cu regularitate a efortului fizic stimuleaza functionarea sistemului limfatic si genereaza hormoni ai starii de bine: serotonina si dopamina

3. Compenseaza deficitele cu suplimente naturale

Iti recomand ca poli-vitaminizant si poli-mineralizant urmatoarele:

Bucura-te de viata, bucura-te de primavara si de toate momentele frumoase ale vietii!
Fii prevazator pentru ca preventia este cel mai eficient tratament.
Savureaza fiecare bucurie pentru ca fericirea vine din lucruri marunte!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *