O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lupta cu cancerul nu se duce (doar) în spitale, ci în primul rând în bucătărie și la sala de sport (Legitatea #542)

Lupta cu cancerul nu se duce (doar) în spitale, ci în primul rând în bucătărie și la sala de sport (Legitatea #542)

Lupta împotriva cancerului a devenit o preocupare centrală în societatea modernă, iar în timp ce tratamentele medicale și cercetările științifice au adus progrese semnificative în acest sens, este din ce în ce mai evident faptul că bătălia nu se dă doar în spitale, ci mai ales în ceea ce facem zi de zi. 

Când ajungi în spital este de multe ori târziu și tardiv, puteai face multe lucruri înainte. De aceea prevenția este cea mai valoroasă armă în lupta cu o multitudine de boli, inclusiv cancer. Da sună banal, prevenție, dar are o valoare inestimabilă.

Cazurile de cancer sunt tot mai frecvente și gradul de succes al tratamentelor alopate nu sunt deloc satisfăcătoare. Deși aparent cresc speranța de viață, nu cresc și calitatea vieții decât pentru un procent foarte mic din populație.

Stilul de viață pe care îl adoptăm, în schimb, joacă un rol crucial în prevenirea acestei boli nemiloase, iar alegerile pe care le facem în ceea ce privește alimentația și activitatea fizică pot avea un impact semnificativ asupra sănătății noastre pe termen lung.

Alimentația sănătoasă previne cancerul

Una dintre cele mai puternice arme care poate să prevină cancerul este o alimentație sănătoasă și echilibrată. 

Alegerea zi de zi a alimentelor bogate în antioxidanți, vitamine și minerale poate ajuta la întărirea sistemului imunitar și la reducerea riscului de apariție a cancerului.

Fructele și legumele proaspete, bogate în nutrienți și fibre, ar trebui să fie fundamentul dietei noastre zilnice; nu pâine albă, mezeluri, margarină, chipsuri, covrigi și dulciurile.

La fel cum este important ceea ce avem în frigider și cămară, este la fel de important ce alimente eliminăm: alimente procesate, bogate în zaharuri și grăsimi hidrogenate, mâncare fast-food, semipreparate, potențiatorii de gust și alimentele bogate în omega-6, care pot crește inflamația în corp și pot spori riscul de cancer.

Crește consumul de fibre și mănâncă o salată de crudități înainte de fiecare masă, ea poate fi exact acel „medicament” care previne cancerul prin administrarea zilnică.

Activitatea fizică, sportul și prevenția cancerului 

Pe lângă alimentație, activitatea fizică regulată joacă un rol esențial în menținerea sănătății și în prevenirea cancerului. Exercițiile fizice regulate nu numai că ajută la menținerea unei greutăți sănătoase, dar pot reduce, de asemenea, riscul de a dezvolta diverse tipuri de cancer, inclusiv cancerul de sân, de colon și de prostată. 

Cel puțin 30 de minute de activitate fizică moderată în fiecare zi, cum ar fi mersul pe jos, alergatul, înotul sau ciclismul, pot avea un impact semnificativ asupra sănătății noastre generale.

Poți opta pentru 30 de minute pe zi sau pentru 3 antrenamente mai lungi de 60-120 de minute pe săptămână. Efectul este la fel de bun.

Alte obiceiuri care pot preveni cancerul

Mai mult decât atât, adoptarea unor obiceiuri sănătoase de viață, cum ar fi renunțarea la fumat și limitarea consumului de alcool, pot contribui și ele la reducerea riscului de cancer. 

Fumatul este un factor de risc major pentru numeroase tipuri de cancer, inclusiv cel pulmonar, de aceea renunțarea la acest obicei poate fi un pas crucial în prevenirea bolii.

Echilibrul emoțional și declanșarea cancerului

Niciodată cancerul nu este cauzat de un singur factor, mereu există mai multe cauze asociate care împreună provoacă o astfel de afecțiune. Latura emoțională este una dintre cele mai importante pentru că de acolo poate veni atât declanșatorul unei astfel de boli, cât și vindecarea.

Ai grijă la situațiile conflictuale, echilibrează-te mereu și nu lasă stresul să-ți domine viața. Deja există suficient de mulți psihologi și terapeuți ca să ai la cine apela atunci când este nevoie.

Suplimente și remedii naturale pentru cancer

Primim foarte des întrebarea dacă „X” produs sau „Y” plantă este bună pentru cancer. Adevărul este că și dacă are studii științifice care demonstrează o anumită acțiune antitumorală, nu ne putem baza pe o singură terapie sau un singur produs. 

De aceea prevenția rămâne cea mai importantă. Anumite suplimente pot avea efect antitumoral dar mereu este nevoie de mai multe suplimente, unele de structură și mereu ne bazăm întâi pe stilul de viață.

De exemplu, persoanele care fac chimioterapie sau radioterapie suferă de multe ori de anemie. Noi am creat o schema de produse pentru anemia în cancer, care este de asemenea formată din mai multe produse și care are un efect bun în corectarea acestei anemii, dar are și efect antitumoral. Pacienții, corectându-și anemia pot continua tratamentul și rata de succes poate fi îmbunătățită. 


În concluzie, lupta împotriva cancerului începe în bucătărie și în sala de sport dar continua cu starea noastră emoțională. 

Adoptarea unui stil de viață sănătos, care include o alimentație echilibrată, exerciții fizice regulate, renunțarea la obiceiurile nocive și gestionarea corectă a emoțiilor, poate fi cea mai bună strategie de prevenire a acestei boli devastatoare. 

Prin luarea unor măsuri proactive pentru sănătatea noastră, putem să ne protejăm și să ne bucurăm de o viață lungă și sănătoasă.

Pentru că dacă nu faci nimic din toate astea și te bazezi doar pe faptul că ajungând într-un spital, vreun medicament miraculos te va salva, s-ar putea să nu fie cea mai bună strategie.

 

Bucuroși să te știm sănătos,

Farm. Anca și Adrian Ienin


Surse:

  • https://www.ncl.ac.uk/press/articles/latest/2023/11/lifestyle-basedcancerpreventionrecommendations/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7957047/
  • https://www.health.com/cancer-prevention-guidelines-lower-cancer-risk-8408277
  • https://www.aicr.org/cancer-prevention/healthy-lifestyle/
  • https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2804477

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *