O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Inghetata naturala, sanatoasa si gustoasa

E vara, e cald, e frumos, si cine nu iubeste inghetata? 🍨🍦

Inghetata este preferata copiilor si a multora dintre adulti. Inghetata e chiar „guilty-pleaser-ul” multora dintre cei care in rest au o alimentatie foarte sanatoasa.

E inghetata chiar asa de nociva sau nu?

La fel ca si toate dulciurile care se regasesc in comert inghetata contine foarte mult zahar, o gramada de materii prime super-procesate si aditivi chimici nesanatosi (pe care nu are sens sa-i enumeram).

Un alt aspect nociv este combinatia dintre lapte si zahar prezenta in inghetata si care face sa fie greu digerabila si sa baloneze.

Nu in ultimul rand, inghetata este o bomba calorica, inlocuind practic o masa consistenta.


Observatie: Conceptul nostru este sa nu numaram calorii, dar in cazul inghetatei, la fel ca si in cazul altor dulciuri, e vorba de multe calorii si zero nutrienti. Problema principala este ca exista un dezechilibru major intre numarul de nutrienti si numarul de calorii.


Exista variante sanatoase de inghetata? Ce variante ar trebui sa alegem?

In comert e greu sa gasesti o varianta sanatoasa de inghetata si e greu de controlat ce fel de ingrediente contin cu adevarat.

Exista inghetate fara zahar, indulcite cu stevia si alti indulcitori artificiale, care pot fi chiar mai nocivi decat zaharul, dar nu sunt si fara lapte.

In alte tari am vazut inghetata pe baza de lapte de cocos, insa nu si fara zahar.

Deci varianta ideala nu o gasim, dar iti dam noi o reteta simpla si delicioasa. Iti propun insa sa-ti prepari inghetata acasa in 1minut!

Inghetata naturala facuta acasa: 

Sau cum sa ne facem inghetata delicioasa dar si sanatoasa!

Ingrediente si mod de preparare:

  • Ai nevoie de 2 banane feliate puse in prealabil la congelator (acestea reprezinta baza inghetatie)
  • Alte ingrediente care dau gust si care iti plac: fructe de padure, cacao, pudra de roscove, vanilie, etc.
  • Mixeaza in robotul cu lama „S” bananele inghetate si celalalte ingrediente pana cand devin o pasta cremoasa de consistenta unei inghetate clasice (in jur de 1min). Serveste inghetata in cupe sau in cornet! :)
  • Poti face un decor din nuci maruntite si topping de miere cu cacao/roscove

Observatii:

  • nu e nevoie de adaus de zahar sau alti indulcitori
  • poti adauga 1/2 de banana neinghetata pentru o mixare mai usoara
  • in loc de banane sau in completare, mai poti folosi alte fructe cu consistenta cremoasa si putina apa in compozitie: mango, avocado
  • iti poti uimi prietenii cu o inghetata rapida si delicioasa, nici nu isi vor imagina ca ai facut-o pe loc

Astfel ai facut in cateva minute o inghetata sanatoasa si foarte gustoasa!

Pofta buna la sanatate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *