O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Cea mai bună veste pentru sedentari – Soleus Pushup (Legitatea #273)

Cea mai bună veste pentru sedentari – Soleus Pushup (Legitatea #273)

O mișcare banală care se poate realiza stând la birou, pe scaun îți poate revoluționa cu adevărat sănătatea.

Soleus push up” sau o ridicare a gambei, pe vârful degetelor de la picioare” a devenit faimoasă după ce un studiu recent a arătat că această mișcare are capacitatea de a ajuta organismul să regleze metabolismul glucozei și să îmbunătățească metabolizarea grăsimilor… adică are capacitatea de a ajuta la gestionarea a tot felul de boli asociate cu stilul de viață sedentar!

Această informație provine dintr-un studiu recent de cercetare de la Universitatea din Houston, condus de profesorul Mark Hamilton dar confirmat și de profesorul de la Universitatea Stanford, Andrew Huberman.

După cum subliniază Huberman, cercetarea este interesantă deoarece ilustrează modul în care cineva își poate activa metabolismul, fără a face de fapt ceea ce majoritatea ar considera „un exercițiu”.

Esența acestui studiu este de fapt valorificarea proprietăților unice ale mușchiului soleus, care este „proiectat” să funcționeze constant, fără oboseală… Practic acest mușchi, spre deosebire de ceilalți mușchi, nu obosește niciodată, indiferent cât l-am folosi.  Această proprietate îl face diferit de majoritatea mușchilor din corpul uman.

Situat pe piciorul inferior în zona gambei, mușchiul soleus se întinde din spatele genunchiului până la tendonul lui Ahile. 

Ce este un „Soleus Push Up”?

Această mișcare este de fapt o împingere în sus a soleusului, adică o ridicare a gambei, care implică ridicarea și coborârea călcâiului din poziția așezată. 

Este adevărat că pentru a ne bucura de beneficiile studiului, este necesar să facem această mișcare un timp îndelungat, de câteva ore, însă tot este ceva cu adevărat remarcabil: stai la birou și doar te apeși pe vârfuri și ridici călcâiul.

Deși nu există recomandări explicite pentru durată, cercetarea a avut participanții care fac mișcarea în mod continuu timp de aproximativ 4 ore la un moment dat și nu se opresc mai mult de 4 minute în timpul „antrenamentului” .

Durata este importantă, deoarece dacă ai face pur și simplu 10 repetări, nu ai obține beneficiile pe care cercetarea le-a identificat.

Cum se efectuează o împingere corectă a Soleusului?

  • Stați pe un scaun cu spatele drept și genunchii genunchii la un unghi de aproximativ 90 de grade
  • Ridicați călcâiul de pe podea, pentru a activa soleul, la o înălțime rezonabilă
  • Coborâți încet călcâiul înapoi pe podea.
  • Repetați.

Soleus Push Up nu ar trebui să fie văzută ca o alternativă la antrenamente sau exerciții fizice, ci ca pe un minim minimorum pe care sedentarii ar putea să-l practice.

https://www.youtube.com/watch?v=yaK6TThRMdE&

În continuare, vă recomandăm să vă concentrați pe evitarea sedentarismului și pe participarea la activități fizice de intensitate moderată, cum ar fi mersul pe jos, alergarea, antrenamentul la sală, înot, etc.

 

Discuția cu un kinetoterapeut sau un antrenor personal ar fi un bun punct de plecare dacă doriți ajutor pentru a obține recomandări personalizate pentru o rutină corectă de fitness.

 

 

Bucuroși să te știm sănătos,

Farm. Anca și Adrian Ienin

 

P.S. În legitatea următoare despre entuziasm

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *