O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Rezoluții pentru un an mai sănătos (Legitatea #251)

Rezoluții pentru un an mai sănătos (Legitatea #251)

Chiar dacă este deja jumătatea lunii ianuarie și mulți deja ne-am setat obiectivele și dorințele pentru acest an, nu este prea târziu să facem o listă „must have” sau „must do” pentru sănătatea noastră.

Astfel venim cu 50 de sugestii pe care spre să le îmbrățișezi cu bucurie:

  1. Bea 2 pahare cu apă (călduță cu lămâie) în fiecare dimineață, imediat ce te-ai trezit și mai multă apă întreaga zi.
  2. Măcar puțin verde crud în orice farfurie (culoarea farfuriei nu se pune): salate, frunze, pătrunjel, etc..
  3. Fă-ți mai puține griji pentru lucrurile pe care nu le poți controla.
  4. Ia-ți un căruț de cumpărături și mergi pe jos la piață/magazin/supermarket.
  5. Mănâncă măcar un fruct pe zi, în fiecare zi (nu banane coapte, preferabil fructe de pădure).
  6. Dormi mult și bine, când poți, chiar și după-amiază. 
  7. Primul lucru dimineața nu lua telefonul în mână și nu îți verifica notificările.
  8. Nu spune DA activităților pe care nu vrei să le faci; viața este prea scurtă pentru a-ți petrece timpul făcând lucruri pe care nu le poți suporta!
  9. Învață să respiri: inspiră adânc și expiră mai lung decât inspiri, fă conștient asta de ori 30 de ori pe zi.
  10. La masă, fără telefon pe masă.
  11. Spatele drept, bărbia sus, zâmbetul la purtător.
  12. Citește mail-ul cu legități în fiecare dimineață.
  13. Când pleci de-acasă, ia o carte cu tine.
  14. Aranjează mâncarea în farfurie, frumos ca la restaurant sau așa cum i-ai pune unui musafir.
  15. Nu bea cafea imediat ce te-ai trezit, nu bea cafea pe stomacul gol.
  16. Bea cât mai rar alcool și nu exagera niciodată.
  17. Sună-ți des părinții și rudele în vârstă, povestește cu ei și află despre hop-urile din viața lor, s-ar putea să te lovești de provocări similare. 
  18. Din când în când, stai la birou în picioare, iar în timp ce vorbești la telefon, umblă.
  19. Uită-te la televizor doar cu o intenție clară, nu fără scop, doar ca să mai treacă timpul. 
  20. Nu asculta știrile; poate maxim o dată pe săptămână.
  21. Fă și o listă zilnică de „nu trebuie făcut”.
  22. Mănâncă încet, mestecă bine, oprește-te după 20 de minute.
  23. Când faci dulciuri în casă, folosește făină integrală și pune 1/3 din zahărul din rețetă sau înlocuiește cu un îndulcitor mai puțin dăunător.
  24. Când mergi la film la cinema, încearcă fără popcorn, nachos sau alte gustărele.
  25. Nicio zi fără natură și lumină naturală.
  26. Folosește muzica ca pe un factor de creștere a productivității.
  27. Folosește detergenți și soluții ecologice pentru curățenia din casă.
  28. Fă câte puțin curat în fiecare zi, nu doar în weekend.
  29. Petrece timp doar tu cu tine.
  30. Fă mai puține activități dar crește dramatic calitatea, este mai bine să ieși în față cu o „operă de artă” decât cu 1000 de piese mediocre.
  31. Curcubeu în farfurie – încearcă farfurii cu mâncare diversă și viu colorată.
  32. Redu treptat îndulcitorul din cafea, până te obișnuiești cu ea neagră.
  33. Fără ecrane cu o oră înainte de culcare.
  34. Educă-te în profesia ta timp de o oră în fiecare zi; câștigă „interpretul” care exersează cel mai mult!
  35. Scări în loc de lift sau scară rulantă, mers pe jos în loc de mașină.
  36. Uită telefonul acasă, o zi pe lună.
  37. Evită hoții de vise și oamenii care te fac să te simți rău.
  38. Dormi fără telefonul mobil lângă tine.
  39. La restaurant, comandă și o salată simplă de frunze indiferent ce mănânci pe lângă!
  40. Nu lua niciodată antibiotice după ureche și nu lua somnifere de la primele simptome de insomnie.
  41. Nu bea fructele, mănâncă-le, sunt calorii nemeritate.
  42. Renunță la zahăr. Renunță la gluten. Renunță să spui că nu ai cum!
  43. Gătește mai mult acasă.
  44. Jumătate din tot ceea ce mănânci să fie alimente crude.
  45. Fă-ți analize măcar o dată pe an, testează neapărat insulina și nivelul de vitamina D; suplimentează unde ai carențe sau cere-ne sfatul.
  46. Pentru relaxare, încearcă magneziu prin piele (ulei de masaj, săruri de baie, etc.).
  47. Observă darurile și calitățile în ceilalți și „lustruiește-le” pe cele din tine.
  48. Fă măcar puțin sport în fiecare zi.
  49. La trezire, sari din pat când sună ceasul și mulțumește pentru ziua ce urmează.
  50. La culcare, găsește măcar 3 motive de recunoștință.

Ce zici? Intri în jocul nostru? 

 

Scrie-ne care dintre ele îți plac și care nu, pe care le faci deja și care și se par imposibile!

 

Bucuroși să te știm sănătos,

Farm. Anca și Adrian Ienin

 

P.S. În legitatea următoare, despre un hormon puțin cunoscut!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *