O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Sanatatea porneste din intestine! – Ai grija de echilibrul florei intestinale

echilibrul florei intestinale

O vorba din batrani spune asa: “cu infranare la mancare si bautura, lacomia se biruieste si sanatatea se intemeiaza”. Nu degeaba taria sistemului nostru imunitar este localizata in mare parte in intestine!

 

Flora intestinala este un ecosistem bogat care indeplineste o sumedenie de functii in organism. Flora intestinala este formata din bacterii saprofite (prietenoase) care traiesc in simbioza cu noi, existand beneficii de ambele parti.

Bacteriile intestinale pot descompune alimentele nedigerate, pot produce nutrienti importanti, pot regla sistemul imunitar si ne pot proteja impotriva germenilor daunatori. Pentru sanatatea noastra, este bine ca varietatea speciilor de bacterii prietenoase din intestine sa fie cat mai mare.

Flora intestinala este afectata de mai multi factori printre care mediul inconjurator, consumul de antibiotice, chiar si nasterea noastra prin cezariana poate avea un impact asupra florei intestinale!

Antibioticele distrug flora intestinala si favorizeaza dezvoltarea de tulpini de bacterii neprietenoase, de aceea apare de multe ori ca efect secundar diareea si alte tulburari digestive. In astfel de cazuri e necesar sa administram un probiotic pentru a reface flora intestinala normala. Flora saprofita se mai poate reface prin administrarea de produse fermentate natural: iaurt, kombucha, muraturi naturale (fara zahar si otet – atentia si la continutul de sare).

O alta varianta este sa ne administram antibiotice naturale care nu distrug microbiomul intestinal!

Dieta este unul dintre factorii cu o influenta mare in sanatatea florei intestinale fiind de altfel si singurul factor pe care il putem controla prin atentia acordata alimentatiei. Fibrele alimentare din fructe, legume, alune si cereale integrale sunt cea mai buna hrana pentru bacteriile intestinale. Cand bacteriile digera fibrele, ele produc acizi grasi care hranesc bariera intestinala, imbunatatesc functia imunitara si pot ajuta la prevenirea inflamatiei ce reduce riscul de dezvoltare a cancerului.

Cu cat mai multe fibre mancam, cu atat mai sanatos este colonul nostru.

sanatate intestinala

In lectia Ted de astazi, vei vedea rezultatele unui experiment facut pe doua grupuri de oameni: un grup hranit cu fibre si alt grup hranit cu mancare de tip fast food. Rezultatele au aratat beneficiile pe care fibrele le au pentru sanatatea intestinala.

Un alt lucru important pe care il vei descoperi este cel legat de prepararea mancarii. Hrana mai putin procesata ofera mai multa energie decat hrana indelung preparata.

In aceasta lectie Ted, vei afla si ce rol au alimentele fermentate in mentinerea echilibrului florei intestinale.

Despre bacteriile probiotice benefice, precum lactobacilii si bifidobacterii vei afla detalii uimitoare in acest scurt video pe care ti-l punem la dispozitie!

Minunea Naturii iti doreste vizionare cu folos!

P.S. Tine cont ca pentru o sanatate intestinala adevarata sunt benefice curele de deparazitare periodice. Acestea elimina parazitii neprietenosi, detoxifica organsimul si asigura buna functionare a sitemului imunitar.