O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Legitatea #183: Curcuma pentru sportivi

Legitatea #183: Curcuma pentru sportivi

Turmericul și extractul obținut din el, Curcuminul, sunt unele dintre cele mai studiate extracte naturale, existând o multitudine de studii clinice care dovedesc eficiența antiinflamatoare, analegezică și nu numai.

În cazul sportivilor amatori sau de performanță, după alergare, ridicare de greutăți sau orice alt antrenament mediu sau intensiv, are loc o descompunere crescută a proteinelor musculare în organism, ceea ce este indicat de niveluri crescute de mioglobină în sânge. Mioglobina foarte crescută în sânge poate genera probleme de sănătate, mai ales la nivelul rinichilor.

Turmericul este cel care poate ajuta la reducerea acestui nivel de mioglobină! La sportivii care iau curcumin se observă mai puțină degradare a proteinelor musculare și niveluri mai scăzute de mioglobină.

De asemenea, Curcuminul scade durerea musculară cu debut întârziat și acumularea de acid lactic în țesuturi după antrenament.

Participanții la studii care au luat suplimente cu curcumină au prezentat urmatoarele efecte benefice:

  • inflamație redusă 
  • stres oxidativ limitat
  • scăderea durerii și a leziunilor musculare
  • o recuperare superioară 
  • o performanță musculară crescută
  • răspunsuri psihologice și fiziologice mai bune (termice și cardiovasculare) în timpul antrenamentului 
  • îmbunătățirea funcției gastrointestinale.

Concluziile mai multor studii spun că suplimentarea cu curcumină pare a fi atât sigură, cât mai ales benefică pentru sportivi și cu atât mai mult pentru persoane sedentare care încep o activitate fizică regulată.

Există speculații conform cărora turmericul poate chiar oferi un ușor avantaj în competiții și concursuri, fiind însă o substanță permisă.

 

Bucuroși să te știm sănătos,

Farm. Anca și Adrian Ienin

 

Surse:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31034781/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32705925/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8516555/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32282223/

 

P.S. În legitatea următoare, aflăm de ce face berea să crească burta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *