O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

7 DA si 7 NU pentru o sanatate deplina

„Suntem ceea ce facem in mod repetat” spunea Aristotel.

Prin urmare o viata sanatoasa si frumoasa este ceea ce construim zi de zi prin obiceiurile noastre.

Minunea Naturii va pune la dispozitie 7 obiceiuri sanatoase pentru o viata frumoasa.

Cu totii stim destul de mult despre ce inseamna obiceiuri sanatoase dar nu le aplicam ci din contra ne sunt uzuale obiceiurile nesanatoase sau nocive. Setarea noastra mentala ar fi bine sa fie mai puternica decat obisnuinta astfel incat sachimbam obiceiurile nocive cu unele benefice.

Vom incepe insa cu reversul medaliei, cele 7 obiceiuri nesanatoase, pe care le practicam aproape zilnic si riscurile pe care ni le asumam odata cu ele.

1.Consumul de alimente procesate:

Alimentele procesate nocive sunt cele care au in compozitie:

  • diversi aditivi (E-uri),
  • grasimi saturate,
  • grasimi trans (uleiurile vegetale hidrogenate, mancarea fast-food, margarina, produsele de patiserie)
  • cantitati mari de sare sau zahar

Aceste produse procesat nu contin nutrienti si nu aduc nici un aport de vitamine, minerale sau orice alt compus benefic!

Ele sunt practic un cumul de calorii goale din care corpul nu se hraneste doar se satisface gustul.

…de aceea consumul lor este nociv atat pentru silueta cat si pentru sanatate.

De evitat in alimentatia zilnica din aceasta categorie:

  • alimentele conservate cu multe grasimi sau sare;
  • semi-preparatele din paste rafinate;
  • gustarile ambalate precum chipsurile, napolitanele si alte dulciuri;
  • semi-preparatele congelate cu mult sodiu;
  • prajiturile de cofetarie;
  • cerealele expandate pline de zahar;
  • mezelurile si alte tipuri de carne procesata;

2. Consumul de zahar si faina alba

Zaharul este considerat pe buna dreptate moartea alba prin ravagiile pe care le produce asupra sanatatii de la diabet la obezitate si alte boli asociate acestora.

Zaharul alb, datorita proceselor de rafinare si albire nici macar nu mai poate fi considerat un produs care este natural sau care a avut vreodata legatura cu natura.

3.Consumul de uleiuri si grasimi rafinate

Pornind de la cartofii prajiti si snitele pana la gogosi, orice aliment ce a fost prajit in ulei sau grasimi rafinate iti afecteaza grav sanatatea!

Rafinarea uleiului este deja o prajire astfel ca uleiul din sticle este deja nociv fara sa-l mai prajim inca odata.

4.Consumul sucurilor din comert

Prin cantitatea de zahar si aditivi alimentari pe care o contin, sunt parte din categoria alimentelor de evitat.

Majoritatea sucurilor din comert, desi au ambalaje cu fructe frumos colorate, la ingrediente nu mai apare nici un fruct ci mari cantitati de zahar si arome.

5. Stresul si agitatia

Este binecunoscut faptul ca stresul afecteaza sistemul central nervos, cardiac, respirator, endocrin, imunitar, digestiv, muscular si cel reproducator.

Corpul nostru raspunde la stres eliberand hormoni si accelerand ritmul cardiac si respirator, iar creierul cere mai mult oxigen si se concentreaza asupra problemei pentru a coordona restul corpului sa raspunda cat mai repede si cat mai bine.

Problemele apare atunci cand nivelul stresului se mentine constant un timp indelungat epuizand si deregland organismul sau cand determina pierderea controlului, teama si anxietate.

6. Frica si pesimismul

Acestea doua merg mana in mana cu stresul si pot cauza o multitudine de simptome, afectiuni si dezechilibre la toate nivelurile: fizic, mental şi emoţional. 

7. Sedentarismul

Cercetatorii au descoperit ca patru ore pe zi petrecute pe scaun determina ca genele care regleaza cantitatea de grasimi si glucoza din organism sa isi inceteze activitatea.

Acest fapt are efecte negative asupra sanatatii, perturband metabolismul si putand culmina cu diverse boli, spre exemplu diabetul zaharat de tip II.

Sedentarismul favorizeaza stagnarea sangelui in vene, mai ales la nivelul picioarelor, ceea ce se traduce prin aparitia varicelor de diverse grade. In timp, pot sa apara trombi la nivelul venelor varicoase (cheaguri de sange) care ulterior pot migra din zonele respective si pot obtura diverse vase ale altor organe, ducand la infarcte sau accidente vasculare.

Ca sa incheiem totusi pe un ton pozitiv, iata si cele 7 obiceiuri bune care iti vor aduce beneficii enorme pe termen lung:

  1. Mananca zilnic fructe si legume proaspete pentru vitaminele, mineralele si enzimele pe care le contin!
  2. Alcalinizeaza-ti corpul prin consumul zilnic de alimente si apa alcalina! Vezi aici beneficiile apei alcaline.
  3. Adauga in dieta zilnica nuci si seminte crude pentru un aport benefic de nutrienti si grasimi bogate in omega 3!
  4. Dormi suficient, corpul tau are nevoie zilnic de odihna si refacere!
  5. Asigura-te ca ai facut 30 de minute de miscare in fiecare zi.
  6. Adopta o atitudine optimista asupra vietii!
  7. Pune timp deoparte pentru tine si Dumnezeu. Rugaciunea si meditatia iti asigura echilibrul interior de care ai nevoie!

Ca sa nu ajungi gras, bolnav si-aproape mort ia aceste 7 obiceiuri bune si transforma-le in deprinderile tale de viata!

https://www.youtube.com/watch?v=uy1__XsvvXE&list=PL4IiN_TjEC31QiZuh4BlYP8uctyX4tJmV

Pe final nu uita:

Nu stii ce stii, ci doar ceea ce faci zi de zi!

Obiceiurile noastre zilnice ne definesc viata si ne prevestesc atat sanatatea cat si realizarile sau esecurile.
Ziua nu este altceva decat viata in miniatura…

Spor la obiceiuri sanatoase!

12 comentarii la “7 DA si 7 NU pentru o sanatate deplina

  1. Pingback: Stiai ca ai sub coastele tale un antrenor personal de sanatate? – Blogul Minunea Naturii

  2. Pingback: Au trecut sarbatorile si ti-au lasat o amintire greu de uitat? Afla cum scapi de kilogramele in plus! – Blogul Minunea Naturii

  3. Pingback: Intoleranta la gluten? Combina floarea nemuritoare cu fructe pentru un desert delicios! – Blogul Minunea Naturii

  4. Pingback: Bunicii si strabunicii nostri erau mai sanatosi? Afla secretul stramosesc… – Blogul Minunea Naturii

  5. Pingback: Vinete umplute la cuptor! …daca duci lipsa de inspiratie – Blogul Minunea Naturii

  6. Pingback: Paine alba si pufoasa sau paine neagra si sanatoasa? – Blogul Minunea Naturii

  7. Pingback: Copilul tau refuza fructele? Iata o reteta, potrivita pentru sezonul rece! – Blogul Minunea Naturii

  8. Pingback: Esti meteo sensibil, deprimat sau nu ai somn? E vremea ceaiurilor calde cu efect terapeutic! – Blogul Minunea Naturii

  9. Pingback: Reclama – sufletul comertului sau capul rautatilor? Cereale gustoase si aratoase sau cerealele integrale si sanatoase! – Blogul Minunea Naturii

  10. Pingback: Cat de sanatos e un gratar? – Blogul Minunea Naturii

  11. Pingback: O gustare sanatoasa – Briose integrale, gustoase si satioase – Blogul Minunea Naturii

  12. Pingback: O gustare sanatoasa - Briose integrale, gustoase si satioase - Blogul Minunea Naturii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *